اخبارتجارت

سری هواوی میت ۵۰ با همکاری برند XMAGE احتمالاً ماه آینده معرفی خواهد شد

یکی از افشاگران معروف شبکه‌ی اجتماعی ویبو ادعا کرده که تاریخ تقریبی معرفی سری گوشی‌های جدید و پرچم‌دار هواوی میت ۵۰ را به دست آورده است.

هواوی میت ۵۰ با همکاری برند XMAGE

ظاهراً این شرکت قصد دارد که ماه آینده سری میت ۵۰ را به عنوان اولین محصول همکاری با برند XMAGE به کاربران معرفی کند. گفته می‌شود که گوشی‌های میت ۵۰ و میت ۵۰ پرو از همتایان خود در سری P50 هواوی قدرتمندتر خواهند بود.

به دلیل تحریم‌های آمریکا، محصولات این شرکت بدون پشتیبانی از سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های گوگل طراحی و عرضه می‌شوند. در نتیجه‌ی این اقدام دولت آمریکا، شرکت هواوی بسیاری از کاربران خود را از دست داد. این شرکت موفق چینی که در سال ۲۰۲۰ توانسته بود در یک دوره‌ی سه‌ماهه، حتی سامسونگ را از لحاظ فروش از میان بردارد و صدرنشین این رقابت نفس‌گیر شود، دیگر حتی در بین ۵ شرکت برتر هم دیده نمی‌شود و با روزهای اوج خود فاصله‌ی بسیاری دارد. اما به هر حال مدیران این شرکت به بازگشت دوباره هواوی امید دارند و در همین راستا قصد دارند تا از سری جدید پرچم‌دار هواوی میت ۵۰ رونمایی کنند.

اکنون شایعه شده که سری پرچم‌دار هواوی میت ۵۰ در سال جاری با سیستم دوربین قدرتمندتر و با طراحی دایره‌ای شکل در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. همچنین انتظار می‌رود که گوشی‌های این سری از لحاظ سخت‌افزاری نیز حرف‌های زیادی برای زدن داشته باشند. ظاهراً قرار است هواوی از سنسورهایی شبیه به گوشی‌های وان‌پلاس یا اوپو در سری پرچم‌دار جدید خود بهره ببرد.

طبق اطلاعاتی که افشاگری به نام The Factory Manager’s Classmate در شبکه‌ی اجتماعی ویبو در مورد سری هواوی میت ۵۰ به اشتراک گذاشته، رندرهایی که به طراحی این سری جدید اشاره می‌کنند احتمالاً مورد بازبینی قرار خواهند گرفت. این افشاگر ادعا می‌کند که گوشی‌های میت ۵۰ و ۵۰ پرو قطعاً با قابلیت‌های تصویربرداری جدید و پیشرفته که حاصل همکاری هواوی با شرکت XMAGE است، در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت. بنابراین احتمالاً می‌توان سری میت ۵۰ را به عنوان اولین نسل گوشی‌های XMAGE نیز تلقی کرد.

بد نیست خاطر نشان کنیم که این غول چینی سال‌ها همکاری موفقی با لایکا داشت، اما در نهایت قرارداد بین هواوی و لایکا به پایان رسید و هیچ خبری مبنی‌بر تمدید قرارداد منتشر نشد. هواوی در فاصله‌ی نسبتاً کوتاهی پس از پایان همکاری با لایکا، برند XMAGE را معرفی کرد. این شرکت چینی تصمیم دارد فناوری‌های تصویربرداری جدیدی را در قالب برند XMAGE معرفی و از آن‌ها در دیوایس‌هایش استفاده کند.

برند XMAGE در حال حاضر در ابتدای مسیر همکاری‌اش با شرکت هواوی قرار دارد، اما آماده است تا از طریق تحقیق‌ و‌ توسعه توانایی‌ فناوری‌های تصویربرداری خود را به مرور زمان تقویت کرده و آن را در معرض نمایش سایر رقبایش قرار دهد. طبق اعلام هواوی، شرکت XMAGE عمدتاً روی سه حوزه‌ی نوآوری تکنولوژیک، تجربه‌ی تصویربرداری و فرهنگ تصویربرداری تمرکز می‌کند. همچنین ظاهراً این شرکت تخصص زیادی در حوزه‌ی تصویربرداری گوشی‌های هوشمند دارد که قطعاً آن‌ها را در گوشی‌های جدید این شرکت خواهیم دید.

این افشاگر علاوه بر این، هیچ اطلاعاتی را در مورد مشخصات سری میت ۵۰ به جز رابط کاربری HarmonyOS 3.0 به اشتراک نگذاشته اما اعلام کرده که مشخصات این سری جدید پرچم‌دار به طور کلی قدرتمندتر از سری P50 خواهد بود. باید اشاره کرد که گوشی‌های سری P50 خوب هستند اما به نسبت نسل گذشته از یک سری جهات ضعف‌هایی دارند که باعث می‌شود عملا خرید آن‌ها خیلی منطقی نباشد. احتمالاً در روزهای آینده خبرهای بیشتری از این سری پرچم‌دار خواهیم شنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا