اخبارتکنولوژی

سامسونگ One UI 5.0 را اوایل پاییز عرضه می‌کند

ینطور که به نظر می‌رسد سامسونگ قرار است در ماه اکتبر امسال (اوایل پاییز) رابط کاربری جدید خود یعنی One UI 5.0 را رسما عرضه کند.

One UI 5.0

گوگل اوایل این ماه سیستم‌عامل اندروید ۱۳ را رسما برای گوشی‌های خود عرضه کرده است. این اتفاق چند هفته‌ای زودتر از برنامه‌ی همیشگی شرکت آمریکایی رخ داده تا بدین ترتیب امیدوار شویم که شرکت‌های دیگری هم آپدیت مربوط به آن را زودتر از سال گذشته برای گوشی‌های خود عرضه می‌کنند که این اتفاق هم افتاده است.

وان‌پلاس چند هفته پیش نسخه‌ی بتای رابط Oxygen OS 13 مبتنی بر اندروید ۱۳ را برای گوشی وان‌پلاس ۱۰ پرو عرضه کرده، سامسونگ هم خیلی دست روی دست نگذاشته و از چند هفته پیش، عرضه‌ی بتای One UI 5.0 را برای گوشی‌های جدیدش آغاز کرده است. این مطلب هم دقیقا در رابطه با جدیدترین رابط کاربری سامسونگ است که به‌تازگی حتی از تاریخ عرضه‌ی احتمالی آن هم آگاه شده‌ایم.

سامسونگ از کمتر از یک ماه قبل، رابط کاربری خود را برای دارندگان سری گلکسی S22 در دسترس قرار داده اما حالا می‌بینیم که تاریخ عرضه‌ی رسمی آن هم مشخص شده است. اینطور که به نظر می‌رسد، حداقل به گفته‌ی یکی از کاربران توییتر با نام کاربری RoderSuper، شرکت کره‌ای قصد دارد در اکتبر امسال این رابط را برای کاربران عرضه کند. اگرچه او دو روز ۱۷ و ۱۹ را هم به عنوان تاریخ‌های احتمالی عنوان کرده اما باز هم نمی‌دانیم این اتفاق رسما در چه روزی رخ خواهد داد. با این حال اگر بخواهیم به حرف او استناد کنیم، به تاریخ شمسی باید ۲۵ و ۲۷ مهر شاهد عرضه‌ی رسمی One UI 5.0 برای نخستین گوشی‌های سامسونگ یعنی سری گلکسی S22 باشیم.

رابط کاربری One UI 5.0 اکنون در نسخه‌ی بتا در دسترس قرار دارد و همانطور هم که گفته شده، این اتفاق چند هفته قبل رخ داده است. بنابراین اینکه در ماه اکتبر شاهد عرضه‌ی رسمی نسخه‌ی نهایی آن خواهیم بود، منطقی به نظر می‌رسد. اگر این گفته‌ها حقیقت داشته باشد، تا عرضه‌ی رسمی One UI 5.0 یک ماه زمان باقی مانده است و این یعنی سامسونگ به اندازه‌ی کافی زمان دارد تا بتواند مشکلات ریز و درشت این رابط را برطرف کند. از طرفی چون این افشاگر هیچ سابقه‌ی خاصی در افشای خبر ندارد، بهتر است این خبر را فعلا در حد یک شایعه در نظر بگیرید تا خبرهای مطمئن‌تر و موثق‌تری در رابطه با این موضوع منتشر شود.

One UI 5.0 طبق آنچه که در نسخه‌ی بتا دیده‌ایم، قرار است بیشتر روی شخصی‌سازی، امنیت و قابلیت‌های دسترسی تمرکز داشته باشد. برای مثال یک تغییر در بخش شخصی‌سازی در این رابط جدید این است که کاربران قادر خواهند بود از بین ۱۶ حالت رنگی مختلف بر اساس تصویر زمینه‌ی خود، یک رنگ غالب را برای اعمال روی کل بخش‌های گوشی انتخاب کنند. همچنین امکان دسته‌بندی ویجت‌ها روی هم در صفحه اصلی وجود خواهد داشت تا بدین ترتیب کاربران بتوانند ویجت‌های بیشتری را روی صفحه قرار دهند بدون اینکه فضای زیادی اشغال شود.

یک تغییر خوب دیگر هم برای کاربرانی است که به چند زبان صحبت می‌کنند. این دسته از افراد می‌توانند برای هر اپلیکیشن، یک زبان خاص تعیین کنند. بدین ترتیب زبان اپلیکیشن‌ها هیچ ارتباطی با زبان منوی گوشی یا دیگر اپ‌ها نخواهد داشت. علاوه بر این‌ها، یک سری کنترل‌های پیشرفته برای مسدود کردن اعلانات غیر ضروری در نظر گرفته شده که اگر بخواهیم به صورت دقیق به بررسی آن بپردازیم، از حوصله‌ی متن خارج خواهد بود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا