اخبارتکنولوژی

گلکسی S23 اولترا احتمالا شبیه به S22 اولترا خواهد بود

اینطور که به نظر می‌رسد، گلکسی S23 اولترا قرار نیست در مقایسه با نسل قبل یعنی S22 اولترا تغییرات ظاهری چشمگیری داشته باشد.

گلکسی S23 اولترا احتمالا شبیه به S22 اولترا خواهد بود

در حالی که گوشی‌های سری گلکسی زد سامسونگ هنوز رسما در سراسر جهان عرضه نشده‌اند، شاهد انتشار خبرها و شایعاتی در رابطه با گوشی‌های بعدی شرکت کره‌ای هستیم که البته اگر بخواهیم خیلی دقیق‌تر بگوییم، منظورمان گلکسی S23 اولترا است؛ قدرتمندترین و اصلی‌ترین پرچم‌داری که قرار است در سال ۲۰۲۳ راهی بازار شود.

گوشی‌های سری S سامسونگ چندین سال است که در اوایل هر سال، یعنی فوریه یا نهایتا مارس رونمایی و راهی بازار می‌شوند. هر سال هم حداقل سه گوشی هوشمند از این سری را شاهد هستیم که شامل مدل اولترا به عنوان پرچم‌دار اصلی، پلاس به عنوان نمونه‌ی بزرگ‌تر مدل استاندارد و خود مدل استاندارد می‌شوند.

در حال حاضر تقریبا کمی بیشتر از شش ماه تا رونمایی و عرضه‌ی رسمی گلکسی S23 اولترا به بازار باقی مانده اما این موضوع باعث نشده افشاگران، فرایند افشای اطلاعات پیرامون آن را آغاز نکنند. طبق گفته‌های یکی از معروف‌ترین و موثق‌ترین افشاگران حوزه‌ی فناوری یعنی Ice Universe، ظاهرا گلکسی S23 اولترا قرار نیست در مقایسه با S22 اولترا تغییرات طاهری خاصی داشته باشد.

این افشاگر خبر یادشده را اخیرا در توییتر منتشر کرده و مدعی شده از لحاظ اندازه، این گوشی بسیار شبیه به نسل قبلش خواهد بود؛ البته یک تغییر ۰٫۱ تا ۰٫۲ میلی‌متری را شاهد خواهیم بود که اصلا به چشم نمی‌آید. ضخامت گوشی به احتمال زیاد به ۸٫۹ میلی‌متر خواهد رسید که باز هم مشابه S22 اولترا است. دیگر بخش‌های مشابه بین این دو گوشی شامل باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، نمایشگر با وضوح ۳۰۸۸ × ۱۴۴۰ و اندازه‌ی ۶٫۸ اینچی و ظاهری مستطیلی شکل می‌شوند.

از لحاظ مشخصات فنی اما این محصول یک پیشرفت محسوس در مقایسه با قبل خواهد داشت. نخست اینکه اینبار اسنپدراگون ۸ نسل ۲ به عنوان قلب تپنده در S23 اولترا ایفای نقش خواهد کرد که هم فناوری ساخت متفاوتی دارد، هم چینش هسته‌ها در آن فرق می‌کنند و هم اینکه گفته می‌شود از لحاظ مصرف انرژی، بسیار بهتر از نسل قبل خود یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ است که خود سامسونگ مسئول وضعیت بد آن به حساب می‌آید. به صورت کلی عملکرد پردازشی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ است که تعیین می‌کند S23 اولترا چقدر در مقایسه با قبل پیشرفت خواهد داشت.

از آن‌جایی که این گوشی قرار است جانشین سری نوت باشد، قطعا سامسونگ به تجهیز آن به قلم ادامه خواهد داد و در نتیجه کاربران بدون نیاز به پرداخت هزینه‌ای مجزا قادر خواهند بود در این گوشی به قلم دسترسی داشته باشند. از جمله سایر خبرهایی که اخیرا هم در رابطه با این گوشی منتشر شده می‌توان به تجهیز آن به دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی و سنسور اثرانگشت بزرگ‌تر اشاره کرد.

حال این تغییرات که در ظاهر مثبت به نظر می‌رسند در شرایط واقعی تا چه اندازه باعث رقم خوردن تفاوت در مقایسه با نسل قبل می‌شوند، پرسشی است که فقط عرضه‌ی رسمی سری گلکسس S23 می‌تواند به آن پاسخ دهد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا