اخبارتجارتتکنولوژی

گیک‌بنچ نشان می‌دهد دایمنسیتی ۹۰۰۰ پلاس از اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ بهتر است

اینطور که به نظر می‌رسد، دایمنسیتی ۹۰۰۰ پلاس هم توانست در تست گیک‌بنچ پردازنده‌ی قدرتمند کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ را پشت سر بگذارد.

دایمنسیتی ۹۰۰۰ پلاس

مدیاتک به‌تازگی از تراشه‌ی قدرتمند خود با نام دایمنسیتی ۹۰۰۰ پلاس رونمایی کرد. تراشه‌ای که برای رقابت با اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ در نظر گرفته شده و اندکی در مقایسه با مدل استاندارد خود سریع‌تر و قدرتمندتر است.

اگر خبرهای مربوط به پردازنده‌ها را دنبال کرده باشید، احتمالا می‌دانید در حال حاضر قدرتمندترین و کم‌مصرف‌ترین تراشه‌ی موجود برای گوشی‌های موبایل، مدیاتک دایمنسیتی ۹۰۰۰ هست که در تست‌های پایداری و دما توانسته حتی A15 بکار رفته در آیفون ۱۳ پرو مکس را هم شکست دهد.

مدیاتک حتی با همین دایمنسیتی ۹۰۰۰ هم به‌راحتی می‌توانست اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ را پشت سر بگذارد اما با این حال تصمیم گرفت مدل پلاس آن را راهی بازار کند که به‌تازگی شاهد حضور آن در گیک‌بنچ هم بودیم. در این تست که در واقع یک مقایسه هم به حساب می‌آید، پردازنده‌ی مدیاتک در یک گوشی مرجع مورد استفاده قرار گرفته اما اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ در گوشی ایسوس راگ فون ۶ بکار گرفته شده است.

با توجه به امتیازات ثبت شده، می‌توان گفت که دایمنسیتی ۹۰۰۰ پلاس در مقایسه با مدل استاندارد خود از لحاظ پردازشی، ۵٪ سریع‌تر و از لحاظ گرافیکی هم ۱۰٪ قدرتمندتر شده است. مدیاتک در این تراشه، فرکانس هسته‌ی بزرگ یعنی Cortex-X2 را به ۳٫۲ گیگاهرتز ارتقا داده است که اگرچه نامحسوس است اما حداقل باعث می‌شود حین انجام کارهای سنگین شاهد داغ شدن بیش از حد آن نباشیم.

اما اگر بخواهیم این دو پردازنده یعنی دایمنسیتی ۹۰۰۰ پلاس و اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ را با هم مقایسه کنیم، باید بگوییم نماینده‌ی مدیاتک توانست در بخش تک و چند هسته‌ای امتیاز خوب ۱۳۲۲ و ۴۳۳۱ را بدست بیاورد. تراشه‌ی کوالکام هم موفق شد در بخش تک و چند هسته‌ای، به ترتیب امتیاز ۱۳۲۳ و ۴۲۳۸ را کسب کند که خیلی کمتر از رقیب نیست. خصوصا در بخش تک هسته‌ای که البته نماینده‌ی کوالکام توانست در این بخش، ۱ امتیاز بیشتر کسب کند که چنین تفاوتی اصلا به حساب نمی‌آید.

اما در بخش چند هسته‌ای، نماینده‌ی مدیاتک توانست با اختلاف بیشتری، عملکرد بهتری از خود به نمایش بگذارد. با این حال باید گفت این دو تراشه رقیب خوبی برای یکدیگر هستند. حداقل در بخش توان پردازشی که اینطور هست. حال از لحاظ گرافیکی، Mali-G710 MP10 چگونه می‌خواهد آدرنو ۷۳۰ قدرتمند را از پیش رو بردارد مشخص نیست.

البته ناگفته نماند تراشه‌ی ساخت کوالکام در شروع تست، حتی A15 اپل را هم پشت سر می‌گذارد اما وقتی کمی از زمان تست می‌گذرد و پردازنده تحت فشار سنگین می‌ماند، بخش بزرگی از توان خود را از دست می‌دهد در حالی که در رابطه با تراشه‌ی مدیاتک چنین چیزی صدق نمی‌کند. بنابراین این موضوع را هم حتما باید مد نظر داشت.

صحبت از ایسوس راگ فون ۶ که شد جا دارد به این نکته هم اشاره داشته باشیم که این محصول قرار است ۵ جولای امسال (۱۲ روز دیگر) رسما رونمایی شود. گفته می‌شود قلب تپنده‌ی این محصول در تمامی مدل‌ها، اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ خواهد بود چون امتیازات کسب شده توسط مدل‌های مختلف آن در گیک‌بنچ مشابه هم هستند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا