اخبارتکنولوژی

ژاپن آزمایش های 6G را با نوکیا راه اندازی می کند

ژاپن آزمایش 6G شروع کرده است

پتانسیل کامل ارتباطات از راه دور 6G ممکن است برای یک دهه محقق نشود، اما ژاپنی ها در حال حاضر شروع به ایجاد پایگاه و شبکه فناوری داخلی خود کرده اند.

در 30 می، مؤسسه تحقیقات شبکه ژاپن در مؤسسه ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات (NICT) «اولین انتقال موفقیت‌آمیز جهانی 1 پتابیت در ثانیه در فیبر چند هسته‌ای با قطر روکش استاندارد» را اعلام کرد.

در 6 ژوئن، شرکت مخابراتی پیشرو ژاپنی NTT DOCOMO؛ شرکت مادر، شرکت مخابراتی خطوط ثابت و مرکز تحقیق و توسعه NTT (شرکت تلگراف و تلفن نیپون). سازندگان تجهیزات مخابراتی ژاپنی NEC و فوجیتسو؛ و نوکیا، سازنده تجهیزات مخابراتی فنلاندی، برنامه‌های خود را برای انجام آزمایش‌های آزمایشی فناوری‌های جدید ارتباطات سیار برای راه‌اندازی تجاری هدفمند خدمات 6G تا حدود سال 2030 اعلام کردند.

این اعلامیه‌ها به دنبال گزارش پیشرفت ابتکارات «فراتر از 5G» ژاپن است که در ماه مارس درباره آن نوشتم.

خلاصه اطلاعیه NICT این است:

یک پتابیت معادل یک کوادریلیون بیت داده یا یک میلیون گیگابیت است. 5G دارای حداکثر سرعت ایده آل انتقال داده 10 گیگابیت در ثانیه (Gbps) است. بنابراین نمایش NICT 100000 برابر سریعتر بود.

برای مرجع، الزامات ارتباطات بین‌المللی موبایل 2020 (استاندارد IMT-2020) برای 5G عبارتند از: حداکثر سرعت انتقال داده 20 گیگابیت بر ثانیه؛ حداکثر سرعت داده Uplink 10 گیگابیت بر ثانیه. اما سرعت 5G در دنیای واقعی بسیار کندتر است.

NICT خاطرنشان می‌کند که «یک پتابیت در ثانیه معادل 10 میلیون کانال پخش 8K در ثانیه است»، اما حتی افراد مبتدی یا علاقه‌مندان به ویدیو نیز ممکن است نتوانند به این موضوع توجه کنند.

ژاپن آزمایش 6G شروع کرده است

در این نمایش از یک کابل فیبر نوری استاندارد استفاده شد. به گفته NICT، این یک گام بزرگ به سوی تحقق پیوندهای نوری با توان فوق العاده بالا با فیبرهای قطر روکش استاندارد سازگار با فناوری های کابل کشی موجود برای پذیرش کوتاه مدت بود.

به عبارت دیگر، تقریباً غیرقابل تصور اینترنت پرسرعت با زمان تاخیر کم یا بدون تاخیر قابل تشخیص از نظر تئوری با زیرساخت های موجود امکان پذیر است. اما، همانطور که در بیانیه مطبوعاتی NTT DOCOMO ذکر شد، از اینجا تا آنجا راه زیادی است:

راه‌اندازی سرویس‌های پیش‌بینی‌شده 6G مستلزم تأیید تعداد زیادی فناوری تلفن همراه جدید، از جمله فناوری‌هایی است که برای استفاده جدید از فرکانس‌ها در باندهای میلی‌متری و زیر تراهرتز (بالای 6 گیگاهرتز)، علاوه بر باندهای خدمات 5G موجود، مورد نیاز است. همچنین انتظار می‌رود این آزمایش‌ها روش‌های انتقال بی‌سیم مبتنی بر هوش مصنوعی را تأیید کنند. DOCOMO و NTT به طور مشترک آزمایش‌های آزمایشی را با سه فروشنده انجام خواهند داد که بر روی فناوری‌های تلفن همراه با استفاده از باندهای فرکانس جدید 6G و فناوری بی‌سیم مبتنی بر هوش مصنوعی در میان این فناوری‌های مختلف موبایل تمرکز دارند.

پس از انجام این کار،سیستم جدید 6G تا حد زیادی از عملکرد 5G فراتر می رود و به طور همزمان قابلیت های پرسرعت، ظرفیت زیاد و تاخیر کم را ارائه می دهد، از باندهای فرکانس بالا مانند باندهای زیر تراهرتز بالای 100 گیگاهرتز استفاده می کند، پوشش ارتباطی را در آسمان گسترش می دهد، در دریا و در فضا، و هم ارتباطات کم مصرف و هم ارتباطات کم هزینه را امکان پذیر می کند.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا