اخبار

مشخصات گلکسی زد فولد ۴ لو رفت

مشخصات گلکسی زد فولد ۴ لو رف

سامسونگ تنها شرکتی است که توانسته گوشی‌های تاشوی خود را به طور گسترده به دست کاربران ساکن کشورهای مختلف برساند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، گوشی‌های گلکسی زد فلیپ ۳ و زد فولد ۳ با استقبال زیادی روبرو شده‌اند و به همین خاطر طرفداران گوشی‌های تاشو چشم‌انتظار عرضه‌ی گلکسی زد فولد ۴ و زد فلیپ ۴ هستند. حالا به لطف یکی از افشاگران، تمام مشخصات گلکسی زد فولد ۴ لو رفته که در ادامه به ویژگی‌های این گوشی می‌پردازیم.

همانطور که انتظار داشتیم، در بخش داخلی این گوشی با نمایشگر ۷.۶ اینچی روبرو خواهیم شد و در بخش بیرونی هم نمایشگر ۶.۲ اینچی تعبیه شده است. این یعنی ابعاد هر دو نمایشگر تفاوتی با نسل قبلی ندارند. همچنین بار دیگر این دو نمایشگر از رفرش ریت ۱۲۰ هرتز بهره می‌برند. گفته می‌شود نسبت ابعاد این دو نمایشگر اندکی تغییر یافته و از سوی دیگر باید به شایعات مربوط به کاهش نسبی چین‌خوردگی نمایشگر هم اشاره کنیم. قلب تپنده‌ی این گوشی اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ است که کوالکام مدتی قبل از آن رونمایی کرد و نسبت به مدل استاندارد یک ارتقای قابل توجه محسوب می‌شود.

کاربران برای خرید این گوشی می‌توانند از بین ۱۲ و ۱۶ گیگابایت رم و همچنین ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی دست به انتخاب بزنند. در پنل پشتی این گوشی دوربین سه‌گانه دیده می‌شود که دوربین اصلی از سنسور جدید ۵۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. در ابتدا گفته می‌شد این گوشی با دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی راهی بازار می‌شود که ظاهرا قرار نیست این مشخصه به واقعیت تبدیل شود. همچنین دوربین تله‌فوتوی قرار گرفته کنار دوربین اصلی می‌تواند زوم ۳ برابری را ارائه کند که برای مقایسه باید بگوییم زد فولد ۳ از دوربین تله‌فوتو با زوم ۲ برابری بهره می‌برد. البته رزولوشن سنسور دوربین اولترا واید و تله‌فوتو مانند نسل قبلی همچنان ۱۲ مگاپیکسل است.

سامسونگ تصمیم گرفته برای نمایشگر داخلی بار دیگر از دوربین زیر نمایشگر استفاده کند که مانند نسل قبلی از سنسور ۱۶ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. همچنین در حفره‌ی قرار گرفته در نمایشگر بیرونی هم دوباره شاهد سنسور ۱۰ مگاپیکسلی هستیم. در زمینه‌ی باتری هم با تغییری روبرو نخواهیم شد و انرژی این گوشی از طرف باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که از شارژ ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

این گوشی هم قرار است با بدنه‌ی ضدآب به دست کاربران برسد و در ضمن از قلم S Pen هم پشتیبانی می‌کند. با وجود اینکه طی ماه‌های گذشته گزارش‌هایی در مورد وجود جایگاه مختص این قلم در بدنه‌ی گلکسی زد فولد ۴ منتشر شده بود، ولی سامسونگ در نهایت این مشخصه را کنار گذاشته است. در رابطه با تاریخ معرفی این گوشی به نظر می‌رسد حدود سه ماه دیگر رسما معرفی خواهد شد. با توجه به اینکه تقریبا نکته‌ی ناگفته‌ای در مورد این گوشی باقی نمانده، در رویداد رونمایی چندان غافلگیر نخواهیم شد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا