اخبارتکنولوژی

ردمی K50 اولترا با دوربین قدرتمند عرضه خواهد شد

به نظر می‌رسد که گوشی ردمی K50 اولترا به‌زودی به عنوان جایگزین ارزان‌تر گوشی شیائومی ۱۲ اولترا به کاربران معرفی خواهد شد.

ردمی K50 اولترا

جدیدترین اطلاعات منتشر شده، برخی از مشخصات کلیدی این گوشی هوشمند پرچم‌دار را فاش کرده و گفته می‌شود که سیستم دوربین آن حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

گوشی شیائومی ۱۲ اولترا قرار است به عنوان قدرتمندترین گوشی هوشمند شیائومی به‌زودی رونمایی شود. اما این شرکت به غیر از این گوشی، روی گوشی هوشمند اولترای دیگری نیز کار می‌کند که ظاهراً با نام ردمی K50 اولترا در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. به لطف افشاگری‌های جدید، اطلاعات خوبی از گوشی ردمی K50 اولترا در اختیار ما قرار گرفته که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

ردمی یکی از برندهای زیر مجموعه شرکت شیائومی است که توانسته با تولید گوشی‌های هوشمند باکیفیت و قیمت مناسب نظر کاربران بسیاری را به خود جلب کند. این شرکت چینی همانند سایر شرکت‌های فعال در حوزه‌ی تکنولوژی خود را برای حضوری قدرتمندانه‌تر در بازار جهانی محصولات هوشمند آماده می‌کند تا بتواند روند روبه رشد سال گذشته را در سال جاری نیز ادامه دهد. به گفته‌ی منابع چینی، ردمی K50 اولترا مجهز به نمایشگر E5 AMOLED است و از رزولوشن QHD+ با رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی خواهد کرد. با توجه به موفقیت‌های اخیر شیائومی در زمینه نمایشگرها، می‌توان انتظار داشت که نمایشگر این گوشی از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

ردمی K50 اولترا با دوربین قدرتمند عرضه خواهد شد (2)

شیائومی احتمالاً از پردازنده‌ی جدید اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ به عنوان قلب تپنده‌ی این گوشی هوشمند استفاده خواهد کرد. تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس همانطور که از نامش پیداست، به عنوان نسخه‌ی قدرتمندتر پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ روانه‌ی بازار شده است. باید خاطر نشان کنیم که این چیپست جدید به جای فرآیند ساخت ۴ نانومتری سامسونگ، به کمک فرآیند ۴ نانومتری TSMC تولید شده است. کوالکام مدعی شده این تراشه از نظر عملکرد پردازنده حدود ۱۰ درصد سریع‌تر است و برای فرکانس پردازنده‌ی گرافیکی هم با ۱۰ درصد افزایش روبرو خواهیم شد. در مجموع می‌توان گفت که اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ از نظر پایداری عملکرد نسبت به نسل قبلی حرف بیشتری برای گفتن دارد.

گفته می‌شود که گوشی ردمی K50 اولترا به لطف دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی‌اش پیشرفت‌های قابل توجهی را در زمینه‌ی عکاسی برای کاربران به ارمغان خواهد آورد. ظاهراً یکی از سنسورهای این گوشی هوشمند اندازه‌ای ۱/۱.۵۷ یا ۱/۱.۳ اینچی خواهد داشت که همین مقوله تجربه‌ی عکاسی فوق‌العاده‌ای را به کاربران ارائه می‌دهد. همچنین شنیده‌ها حاکی از آن است که این گوشی هوشمند از سرعت شارژ ۱۲۰ واتی همانند گوشی شیائومی ۱۲ پرو بهره خواهد برد.

این طور که معلوم است شرکت‌های زیادی قصد دارند از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ به عنوان قلب تپنده‌ی گوشی‌های هوشمندشان در نیمه‌ی دوم سال جاری بهره ببرند و گویا شرکت موتورولا اولین شرکتی است که گوشی با این تراشه را روانه‌ی بازار گوشی‌های هوشمند خواهد کرد. به نظر می‌رسد که عملکرد اسنپدراگون ۸ نسل ۱ به عنوان یک تراشه‌ی پرچم‌دار در بسیاری از گوشی‌های هوشمند به هیچ عنوان مورد قبول کاربران قرار نگرفت و مشکل گرما و مصرف انرژی گوشی‌های مجهز به این پردازنده، آن‌ها را بسیار آزار داده است. اما به طور کلی گفته می‌شود که تراشه‌ی پرچم‌دار سال ۲۰۲۲ کوالکام، از نظر بهره‌وری و عملکرد نسبت به نسل قبلی حرف بیشتری برای گفتن دارد. این مقوله به این معنی است که هنگام انجام بازی‌های سنگین یا بهره‌گیری از شبکه ۵G که گرمای تولیدی گوشی رو به افزایش می‌رود، کاربران می‌توانند زمان بیشتری از حداکثر توان این چیپست بهره ببرند.

این روزها خبرهای زیادی در مورد قدرتمندترین پرچم‌دار شیائومی یعنی شیائومی ۱۲ اولترا در فضای مجازی منتشر می‌شود. شنیده‌ها حاکی از آن است که شیائومی ۱۲ اولترا از نمایشگر ۶/۷۳ اینچی AMOLED خمیده با رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی و رزولوشن ۲K بهره می‌برد. این گوشی همچنین از سنسور E5 شرکت سامسونگ و نرخ نوسازی LTPO 2.0 پویا پشتیبانی خواهد کرد. شیائومی از سیستم دوربین سه‌گانه در این گوشی هوشمند استفاده خواهد کرد که سنسور ۵۰ مگاپیکسلی Exmor IMX800 دوربین اصلی آن خواهد بود. در کنار این سنسور ۵۰ مگاپیکسلی، دو سنسور ۴۸ مگاپیکسلی تله فوتو و اولترا واید نیز تعبیه شده که کاربران می‌توانند از آن‌ها بهره ببرند. احتمالاً در روزهای آینده اخبار دقیق‌تری از گوشی‌های جدید شیائومی در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا